Verzenden & retourneren
Verzenden
Naar welke landen verzendt Atelier Pierre?
We verzenden onze producten momenteel in de BENELUX & Duitsland.
Hoeveel verzendkosten betaal ik?
Bestel je voor minder dan € 100 dan betaal je € 8 verzendkosten.
Bij een bestelling boven € 100, wordt jouw bestelling GRATIS bij jou geleverd.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Elke bestelling wordt, indien voorradig, binnen de 3 à 5 werkdagen verstuurd en geleverd. De goederen worden pas verzonden / geleverd na ontvangst van de volledige betaling door de klant.
Opgelet: Bestellingen worden tussen maandag en donderdag verstuurd, wettelijke feestdagen uitgesloten. Wij zijn tevens niet verantwoordelijk voor onvoorspelbare vertragingen bij de bezorgingsdienst.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra jouw bestelling verzonden wordt, zal je een e-mail ontvangen met de gegevens over de levering van onze transportfirma (GLS). Bewaar deze e-mail goed. Alle informatie om jouw bestelling te volgen of om informatie terug te vinden, kan je lezen in deze e-mail.
Is het mogelijk om te betalen bij de levering van mijn bestelling?
Nee, dit is niet mogelijk. Dit soort zendingen worden bij Atelier Pierre niet uitgevoerd. Om jouw online bestelling te plaatsen, dien je ook steeds online een betaling door te voeren.
Is mijn bestelde product altijd op voorraad?
Bij Atelier Pierre beheren we een ruime eigen stock van de meeste producten. Toch kan het zijn dat niet alle producten die je in onze webshop ziet, altijd op voorraad zijn in ons magazijn. Per product wordt zo goed mogelijk aangeduid of deze voorradig is of niet. Dit door middel van een kleurcode.
§ Staat een groen bolletje bij het product, dan is deze beschikbaar.
§ Staat een geel bolletje bij het product, dan is deze beperkt beschikbaar.
§ Staat een rood bolletje bij het product, dan is deze tijdelijk niet beschikbaar.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren vóór verzending?
Het is enkel mogelijk om jouw bestelling te annuleren indien deze nog niet is verpakt en verzonden vanuit ons magazijn. Wil je een bestelling annuleren? Stuur ons dan een e-mail met als onderwerp “ANNULATIE ORDER” of neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op:
Maandag tot donderdag tussen 9 u - 13u & 13u - 17u en vrijdag tussen 9 - 13u
Telefoon: +32 56 431 000
E-mail: hello@vanhalst.be
Retourneren
Bij Atelier Pierre doen we uitermate ons best om met de grootste aandacht jou producten van de beste kwaliteit te leveren. Ben je toch niet helemaal tevreden met jouw aankoop? Geen probleem, wij helpen jou graag verder.
Hoeveel tijd heb ik om mijn retour aan te vragen?
Je hebt 14 dagen na ontvangst van uw artikelen de tijd om van gedachten te veranderen.
Hoe kan ik retourneren?
In 4 eenvoudige stappen kan je een artikel retourneren:
1. Meld jouw retour aan bij onze klantendienst via hello@vanhalst.be, met de volgende informatie:
§ Bestelnummer
§ Persoonlijke gegevens (Naam, adres en telefoonnummer)
§ Eventuele reden van retour (deze kan je later nog invullen op jouw retourformulier)
§ Onderwerp mail: "RETOUR bestelling.
We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wacht eerst onze feedback af vooraleer je naar de volgende stap overgaat.
.
2. Verpak daarna alle artikelen die je wenst te retourneren samen in de originele doos. Download hier ons retourformulier en voeg deze toe aan het pakket. Vermeld duidelijk jouw volledige naam en bestelnummer op dit formulier.
3. Breng vervolgens jouw pakket naar de dichtstbijzijnde GLS Parcelshop en stuur het pakket terug naar het retouradres. Ter info: de retourkosten zijn volledig voor jouw eigen rekening. Vind hier een GLS parcelshop in jouw buurt.
4. Wanneer wij jouw retour ontvangen hebben, wordt deze gecontroleerd op eventuele mankementen of schade. Daarna brengen we jou op de hoogte via e-mail en ontvang je de terugbetaling (minus verzendkosten en eventuele schadevergoeding).
Naar welk adres kan ik mijn pakket retourneren?
Stuur jouw pakket retour naar het volgende adres:
Magazijn Vanhalst, to give & enjoy
Ambachtenlaan 10
8560 Wevelgem
België
De kleine lettertjes:
§ Zend het product terug in de originele staat en verpakking. Is het product toch gebruikt of ontbreken er bepaalde onderdelen? We bekijken de staat van het teruggestuurde item en bepalen aan de hand daarvan de waardevermindering.
§ Enkel producten die in onze webshop werden aangekocht, kunnen worden geretourneerd. Producten die bij één van onze verdelers werden aangekocht, kunnen niet geretourneerd worden.
§ Eens je bestelling werd geleverd, heb je 14 dagen om de retourprocedure op te starten. Na deze periode is het niet langer mogelijk een product te retourneren. Alle retours die buiten de retourperiode opgestuurd worden, zullen niet aanvaard worden.Dit herroepingsrecht geldt niet voor zakelijke klanten.
§ Sommige producten kunnen niet geretourneerd worden, zoals producten die afgeprijsd zijn door Solden of PROMO én gepersonaliseerde items. Deze laatste worden omschreven als “goederen die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument.”
§ De retourkosten worden betaald door de particulier / verzender.
Er werd een beschadigd artikel geleverd, wat nu?
Bij Atelier Pierre doen we ons uiterste best om uitsluitend producten van hoge kwaliteit te produceren en af te leveren. Natuurlijk kan er weleens iets misgaan…
Heb je een beschadigd item ontvangen? Neem dan contact op met ons, binnen 2 dagen na ontvangst, via hello@vanhalst.be.
Stuur ons een volledige beschrijving van de beschadiging van het product, met bijhorende foto’s ter verduidelijking. Indien dit later dan 2 dagen wordt gemeld, kunnen wij dit niet meer aanvaarden, aangezien de kans dan groot is dat de beschadiging door de klant zelf werd veroorzaakt.
Kan ik producten ruilen?
Had je graag toch een ander kleur of formaat gehad? Dan moet je jouw items eerst retourneren, waarna je het aankoopbedrag teruggestort krijgt. Daarna kan je een nieuwe bestelling plaatsen.